Bloc de cicle inicial

FEM UNA ENTREVISTA

Publicat el Dilluns, 13 Març 2017

Arrel de la celebració de la Diada de la Pau, tota l’escola va acordar que escriuríem o gravaríem vídeos explicant notícies relacionades amb la pau, la bona convivència, la solidaritat... És per això que els nens i nenes de Cicle Inicial vam decidir explicar a la resta de l’escola el programa “Sempre Acompanyats” en el qual ja fa dos anys que participem.

La classe de les Arts Marcials vam  anar a entrevistar a la Marta Soler de la Creu Roja perquè ens expliqués una mica com funciona el programa i quina feina fan. Vam anar nosaltres a la Creu Roja a fer l’entrevista perquè les altres vegades sempre venien els avis aquí i ens feia gràcia veure el lloc on feien ells les activitats.

Vam preparar quatre preguntes i els nens que van entrevistar a la Marta ho van fer molt bé perquè no van tenir vergonya, no s’entrebancaven al parlar,  vocalitzaven bé, van memoritzar molt bé la pregunta i parlaven amb veu alta.

A més de l’entrevista una altra noia que treballa allà ens va explicar un conte que parla de la ciutat i del que hi podem trobar.

LA FLOR MÉS GRAN DEL MÓN

Publicat el Dimecres, 03 Febrer 2016

LA FLOR MÉS GRAN DEL MÓN

HI HAVIA UNA VEGADA UN COTXE QUE ES VA PARAR AL COSTAT D’UN ARBRE I UNA FLOR. DEL COTXE VAN BAIXAR UN PARE, EN DAVID I UN NEN, EN JOAN.

EN DAVID ANAVA A ARRENCAR UN ARBRE. I EN JOAN VA TROBAR UN ESCARABAT PILOTER I EL VA AGAFAR. SE’L VA QUEDAR I EL VA POSAR EN UNA CAIXA. L’ESCARABAT ES VA FER EL MORT PER PROTEGIR-SE.

EL PARE I EL SEU FILL SE’N VAN ANAR CAP A CASA. I VAN ARRIBAR A CASA. EN JOAN VOLIA ENSENYAR L’ESCARABAT A LA SEVA MARE. EL PARE VOLIA PLANTAR L’ARBRE AL JARDÍ. LA MARE NO ES VA ADONAR DEL QUE LI ENSENYAVA EN JOAN.

VA OBRIR LA CAIXA I L’ANIMALÓ ES VA ESCAPAR PERQUÈ CREIA QUE ALLÀ NO MENJARIA. EN JOAN VOLIA TORNAR A AGAFAR L’ESCARABAT I PER AIXÒ ES VA ESCAPAR DE CASA.

EL NEN VA TORNAR A VEURE L’ESCARABAT QUE VA MARXAR VOLANT PERQUÈ NO VOLIA TORNAR ANAR A LA CAIXA. EL VA PERSEGUIR I PER AIXÒ VA HAVER DE TRAVESSAR UN RIU.

PASSAT EL RIU VA TROBAR UN BOSC. EN JOAN ESTAVA MOLT LLUNY DE CASA. DESPRÉS DE MOLT CAMINAR ES VA TROBAR LA FLOR QUE HI HAVIA AL COSTAT DE L’ARBRE QUE EL SEU PARE HAVIA ARRENCAT, SECA.

VA ANAR AL RIU I VA AGAFAR UNA MICA D’AIGUA PER LA FLOR. LA VA REGAR VÀRIES VEGADES. LA FLOR VA CRÈIXER I CRÈIXER I ES VA FER MOLT GRAN. ES VA CONVERTIR EN LA FLOR MÉS GRAN DEL MÓN.

EL NEN TENIA SON PERQUÈ HAVIA CAMINAT MOLT I ESTAVA CANSAT. LA FLOR LI VA DONAR UN PÈTAL PERQUÈ NO TINGUÉS FRED. EL PÈTAL LI VA SERVIR DE MANTA.

DE COP, LA MARE ES VA ADONAR QUE EN JOAN NO HI ERA. ELS PARES EL VAN ANAR A BUSCAR. LA MARE VA TROBAR EN JOAN BEN ADORMIT AL COSTAT DE LA FLOR.

EN JOAN ES VA DESPERTAR I ES VAN FER UNA ABRAÇADA AMB LA SEVA MARE. QUAN VAN VEURE LA FLOR ES VAN QUEDAR BOCABADATS. TOTHOM VA VEURE QUE AQUELLA ERA LA MÉS GRAN DEL MÓN.

EN JOAN VA APRENDRE QUE ELS ÈSSERS VIUS S’HAN DE CUIDAR.

FI

Fem de meteoròlegs

Publicat el Divendres, 30 Mai 2014

Visitem Girona

Publicat el Dilluns, 31 Març 2014

Els nens i nenes de cicle inicial vam fer una visita guiada pel Barri Vell de Girona on vam conèixer una mica la història de la ciutat. Vam poder veure edificis representatius com la Catedral i Sant Feliu. També ens van explicar algunes de les llegendes de la ciutat. I vam fer una passejada per la muralla.

Per Carnestoltes totes les bèsties van soltes!

Publicat el Dimarts, 25 Febrer 2014

Avui estem de festa i com ja tots sabeu PER CARNAVAL TOT S'HI VAL!

Properament: la GRESCA del Bruguera!