Experimentem i manipulem

• Donar continuïtat al treball d’exploració i de registre de la realitat.
  • Proposar tasques per a treballar els continguts de manera transversal.

Meteorologia a cicle inicial

Els alumnes de cicle inicial realitzen el projecte interdisciplinar de meteorologia.

Es treballen transversalment els continguts des de l’àrea de matemàtiques i en les tres llengües: català, castellà i anglès.

Es fa recull i tractament de dades meteorològiques a partir de les matemàtiques i l’estadística. El treball amb les noves tecnologies és present en gran part de les sessions.

Hort urbà i ecològic a cicle mitjà

Els alumnes de cicle mitjà realitzen el projecte interdisciplinar d’hort urbà i ecològic.

Es treballen transversalment els continguts des de diferents àrees del currículum com les matemàtiques i amb les tres llengües: català, castellà i anglès.

Es realitzen sessions en petit grup amb una persona que ajuda a fer tasques de posada en marxa, manteniment i coneixement de tècniques de l’hort.

Els alumnes, a final de curs, venen els productes cultivats a l’hort al Mercat del lleó.

Laboratori a cicle superior

Els alumnes de cicle superior realitzen el projecte interdisciplinar de laboratori, que consisteix en la realització de diverses pràctiques seguint el mètode científic, amb dos mestres a l’aula.

És al cicle superior on es concreta la metodologia científica mitjançant l’activitat de laboratori.

Es fa un treball transversal en diferents àrees del currículum, com les matemàtiques i les llengües, ja que les pràctiques de laboratori es duen a terme en llengua catalana i llengua anglesa.